PROCEDURA REKLAMACJI
I. Zgłaszanie reklamacji
-
Prawo do reklamacji
Kupujący ma prawo zgłosić reklamację dotyczącą towaru posiadającego wady, które nie zostały ujawnione w trakcie sprzedaży, w okresie obowiązywania rękojmi. Jeśli Kupującemu przysługują dodatkowo uprawnienia z gwarancji, reklamacja może zostać zgłoszona w okresie, na jaki gwarancja została udzielona. -
Formularz reklamacji
Kupujący zgłaszający reklamację zobowiązany jest wypełnić formularz reklamacji, zawierając w nim następujące informacje:- Data i miejsce zgłoszenia,
- Dane adresowe zgłaszającego:
- dla przedsiębiorcy: nazwa i adres firmy, e-mail, telefon, NIP, adres do wysyłki towaru,
- dla konsumenta: imię i nazwisko, adres, telefon,
- Data zakupu oraz numer faktury/paragonu,
- Określenie wadliwego towaru (nazwa, kod, ilość, cena zakupu),
- Szczegółowy opis wady,
- Data stwierdzenia wady.
-
Dostarczenie towaru i formularza reklamacji
Wadliwy towar wraz z wypełnionym formularzem reklamacji należy przesłać na adres firmy:
Fabryka Fajansu Włocławek Tyberiusz Rajs
ul. Spółdzielcza 3
87-800 Włocławek. -
Reklamacje przy niskiej wartości towaru
W sytuacji, gdy koszty wysyłki przewyższają wartość netto reklamowanego towaru, zgłoszenia reklamacji można dokonać bez konieczności wysyłki towaru. Decyzję o tym, czy reklamacja może zostać rozpatrzona w ten sposób, firma Fabryka Fajansu Włocławek Tyberiusz Rajs przekaże Kupującemu drogą mailową w terminie do 14 dni roboczych od dnia otrzymania prawidłowo wypełnionego formularza reklamacji. -
Warunki dostarczania reklamowanego towaru
Reklamowany towar musi być dostarczony na koszt Sprzedającego (zgodnie z umową lub postanowieniami współpracy). W przesyłce z reklamowanymi towarami nie mogą znajdować się produkty zwracane z innych przyczyn niż reklamacja jakościowa (np. zwroty konsumenckie).
II. Wysyłka reklamowanego towaru
-
Zabezpieczenie towaru w transporcie
Reklamowany towar powinien być dostarczony w oryginalnym opakowaniu fabrycznym lub w innym opakowaniu zapewniającym odpowiednią ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi podczas transportu. -
Ryzyko uszkodzeń podczas transportu
W przypadku przesłania towaru w sposób narażający go na uszkodzenia mechaniczne, towar automatycznie traci gwarancję. Odpowiedzialność za uszkodzenie towaru w czasie transportu ponosi Kupujący. -
Stan dostarczonego towaru
Reklamowany towar musi być dostarczony w stanie umożliwiającym weryfikację uszkodzenia oraz określenie jego przyczyny.
III. Rozpatrywanie reklamacji
-
Miejsce rozpatrywania reklamacji
Reklamacje rozpatrywane są w siedzibie firmy Fabryka Fajansu Włocławek Tyberiusz Rajs przez Komisję Reklamacyjną, która ocenia zasadność zgłoszenia reklamacyjnego. -
Termin rozpatrywania reklamacji
Firma Fabryka Fajansu Włocławek Tyberiusz Rajs dołoży wszelkich starań, aby ustosunkować się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia otrzymania przesyłki z wadliwym towarem. W przypadku konieczności naprawy lub wymiany, czas realizacji może zostać wydłużony, o czym Kupujący zostanie poinformowany. -
Reklamacje związane z transportem
Zgłoszenie reklamacyjne dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu zostanie uznane wyłącznie w przypadku sporządzenia Protokołu Reklamacyjnego w obecności kuriera przy odbiorze przesyłki. -
Koszty nieuzasadnionych reklamacji
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji, wszelkie koszty związane z jej rozpatrzeniem ponosi zgłaszający reklamację. -
Zakres odpowiedzialności firmy
Firma Fabryka Fajansu Włocławek Tyberiusz Rajs nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, szkody lub wydatki wynikające bezpośrednio lub pośrednio z użycia towaru, włączając w to szkody pośrednie i bezpośrednie. Odpowiedzialność firmy ogranicza się wyłącznie do wartości reklamowanego towaru.